۱۳۹۱ آذر ۱۲, یکشنبه

آیا کار مهندسی در مونترال یافت می شود؟ بلی (چرا که نه)

قبلا نوشته بودم که دو ماه و نیم بعد از ورود به مونترال یه کار خوب جنرال پیدا کرده بودم ( اپراتور(کارگر) ماشین تزریق پلاستیک). تا دو هفته پیش هم 3 روز در هفته اونجا کار میکردم و دو روز رو هم دانشگاه می رفتم._البته دانشگاه من 4 روز در هفته بود که دو روز از ساعت 6 تا 10 شب و دو روز از 1.5 ظهر تا 10 شب_. هم کار برام سخت بود هم دانشگاه ولی خوب پیش رفت.
اما اصل داستان اینکه دو هفته پیش بلا خره رزومه فرستادن های من به بار نشست و تو یه شرکت خوب و بزرگ توی مونترال استخدام شدم با عنوان شغلی مهندس، و حقوق و مزایای مهندسی.( خدا رو شکر). شانس خوب دیگم هم این بود که خودشون تاریخ شروع به کار رو 3 دسامبر مشخص کرده بودن و این یعنی درس های این ترمم تموم و عدم تداخل با کلاسهای دانشگاه. انتخفاب واحد ترم بعد رو هم انجام دادم و 9 واحد رو سه روز در هفته از ساعت 6 تا 10 شب برداشتم. یعنی ترم بعد هم تمام وقت کار میکنم هم تمام وقت دانشگاه میرم.( در عنفوان 33 سالگی کلی حس جوانی بهم دست داده).
مراحل استخدام هم به صورت زیر بود:
تماس از طریق ایمیل دو هفته بعد از فرستادن رزومه و دادن تاریخ مصاحبه تلفنی
انجام مصاحبه تلفنی 30 دقیقه به انگلیسی و 10 دقیقه فرانسه
3 روز بعد، دریافت ایمیل مصاحبه حضوری برای یک هفته بعد
مصاحبه تکنیکال 1 ساعت انگلیسی و 15 دقیقه فرانسه
3 روز بعد، دریافت ایمیل مصاحبه دوم حضوری برای سه روز بعد
مصاحبه تکنیکال 1.15 ساعت انگلیسی و 10 دقیقه فرانسه و 30 دقیقه بررسی جاب آفر  و تمام.

شاد و پیروز باشید

۴ نظر:

ویدا گفت...

خیلی خوشحال شدم تبریک میگم . مزد زحماتت رو گرفتی . برات روزهای روشنی آرزو میکنم .

amirh hossein گفت...

agha movafagh bashi . man ke to home depot gir kardam o hanuz shghle khubi peyda nakardam .

ناشناس گفت...

سلام میشه بگین سطح زبان فرانسه و انگلیسیتون ار ایران که رفتین چند بود؟ با آرزوی شادی و موفقیت شما

هامون گفت...

ویدا خانم امیدوارم شما هم به زودی کار مهاجرتتون به سرانجام برسه و برای شما هم آرزوی صبر و موفقیت دارم.

امیرحسین عزیز امیدوارم به زودی توی وبلاگت در کنار اونهمه عکس زیبا خبر کار توی رشته خودت رو هم ببینیم.

دوست عزیز ناشناس من زبان انگلیسی رو در محیط کاری بسیار خوب حرف میزنم، سالها در یک شرکت بین اللملی توی ایران کار کردم که تمام جلسه ها و مکاتبات انگلیسی بود،حدود 9 ماه هم خارج از ایران در عراق و لبنان کارکردم. اما واقعا اگه بخوام امتحان تافل بدم شاید به زور 65-70 از 120 بیارم.