۱۳۹۱ آذر ۲۳, پنجشنبه

گواهی نامه توی مونترال


 دیروز بعد از 12 روز رانندگی بدون گواهی نامه توی مونترال امتحان رانندگی رو قبول شدم و گواهینامه گرفتم. در مورد نحوه امتحان و مسائل مربوط به اون  بابک عزیز توضیح کاملی داده که میتونید اینجا اونها رو بخونید. (در همینجا از ایشون تشکر میکنم).
 من فقط این نکات رو درمورد امتحان آیین نامه اینجا براتون میگم.
1- پیرو کاغذ بازی های مونترالی و صبر زیاد ایشان، زمانی که زنگ میزنید برای گرفتن وقت امتحان اصولا 40 تا 60 روز بعد به شما وقت میدن. حالا اگه مثل من تو ماه چهارم ورودتون زنگ بزنین و اوایل ماه ششم از ورودتون به شما وقت بدن  برای امتحان، و خدایی ناکرده امتحان رو قبول نشید، زمان بعدی امتحان 28 روز بعد یعنی ماه هفتم خواهد بود  و معمولا امتحان عملی هم دو سه روز بعدش انجام میشه .
 خلاصه کلام اگه ماشین خریدید و دارید از گواهینامه ایرانتون تو مونترال استفاده میکنید تو همون دو سه ماه اول  پروسه رانندگی رو شروع کنید که اگه یه بار هم رد شدید تایم برای امتحان مجدد داشته باشید. اگه هم ماشین نخرید که تا شش ماه وقت دارید که پروندتون رو تشکیل بدید. یعنی باید حداکثر تو ماه پنجم زنگ بزنید و برید برای تشکیل پرونده  و گرنه باید پروسه گواهی نامه رو از اول مانند کسی که اصلا گواهینامه نداشته شروع کنید که داستان متفاوتی داره که در ادامه پست مینوسم.

  2- اگه قصد دارین با ماشین خودتون امتحان رو بدید قبلش از سلامت چراقها ، راهنما، بوق و ترمز دستی مطمئن بشید چون قبل از شروع ممتحن اونها رو با دقت چک میکنه.

موارد بالا صرفا برای دوستانی هست که بیش از سه سال از تاریخ صدور گواهی نامشون میگذره، اونهایی که کمتر از سه ساله که گواهی نامه دارن و یا اصلا گواهینامه نگرفتن یا بیش از شش ماه از لندینگشون میگذره باید پروسه گواهینامه کبک رو از ابتدا شروع بکنن، به طور خلاصه این پروسه 13 ماه طول میکشه و 900 دلار هم هزینه خواهد  داشت.
شاد و سلامت باشید.

۱ نظر:

__nikolas__ گفت...

دوست عزیز من دقیقا در موقوعیتیم که گفتین یعنی امتحان اول رو رد شدم و برای امتحان دوم بیش از شش ماه از ورودم می گذره نمی دونم می تونم با ترجمه کواهینامه ، گواهینامه بین المللی و کارت قبولی امتحان تیوری تمربن کنم یا نه؟ یا ماشین کرایه کنم. شما می دونید؟