۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

به یاد دیگچه سنگی یزدیمون


مدتها بود که میخواستم این پست رو بنویسم اما همیشه یادم میرفت. این پست در مورد آوردن وسایل برقی کم مصرف به کانادا هست، همونطور که میدونید به خاطر تفاوت ولتاژ ایران و کانادا باید از خیر آوردن وسایل برقی تون رو از ایران بگذرید، اما این شامل همه وسایل نمیشه و وسایلی رو میشه با خودتون بیارید.
اینجا باید بگم که الان من از طرفدارهای پرو پا قرص آوردن همه وسایل با فریت هستم و به نظرم هرچیزی رو که دارید بهتره با خودتون بیارید، این نکته رو هم باید بگم که من برای فریت مبلغ 2.7 دلار با نرخ 1265 تومان پرداخت کردم که خیلی با صرفه بود و خیلی بابت بعضی از وسایلی مه نیاوردیم افسوس میخورم.
شرح کامل داستان فریت رو اینجا نوشتم.
خوب در مورد وسایل برقی بهتره اونها رو به سه دسته تقسیم کنیم 1- وسایل برقی با وات بالا مثل اتو و ماکروفر و .. 2- وسایل با مصرف وات پایین مثل بعضی از سشوار های کوچک، اپی لیدی و ابزار برقی کوچک و ... 3- وسایل برقی که دارای دکمه تغییر ولتاژ هستند یا هر دو ولتاژرو ساپورت میکنن مثل عموم لپتاپها و ...
اول از آخر شروع میکنم گروه سه که مشخصه که باید بیارید شک هم نکنید لپتاپ و ماشین اصلاح بنده که بسیار خوب اینجا کار میکنن. گروه دوم وسایل با مصرف پایین هستند، ما یه اپی لیدی آوردیم که آداپتورش با برق 220 کار میکرد برناممون این بود که اینجا براش یه آداپتور 110 پیدا کنیم در جریان جستجو یه مبدل 110 به 220 پیدا کردیم به قیمت 5.5 دلار که خیلی هم خوب کار میکنه این مبدل برای تا 50 وات طراحی شده و حجمش به اندازه یه آداپتور 6 ولت معمولیه، مثل همین مبدل برای تبدیل 110 به 220 هم هست که اگه وسیله ای دارید که 110 هست و میخواهید اون رو در سفر به ایران یا اروپا هم استفاده کنید خیلی به درد میخوره.
دسته اول هم ظاهرا براش یه راهکارهایی هست اما ما تجربه عملی براش نداریم، از اونجایی که ما ارادت خاصی به برند دلونگی داریم و در تهران زیاد به نمایندگی اون در شریعتی سر میزدیم، اینجا هم دنبال اتوی دلونگی بودیم که در خرید آنلاین یه شرکت انگلیسی بود که اتو رو با قیمت مناسب گذاشته بود و برای آمریکای شمالی هم یک مبدل 220 به 110 با توان 1800 وات مجانی میفرستاد! چندتا کامنت هم آدما گذاشته بودن که از اتو با مبدل استفاده کردند و راضین. اما من اینجا مبدل با این توان ندیدم و نمیدونم چنده. ما هم داشتیم وسوسه میشدیم که همون اتو رو آنلاین بخریم که فروشگاه کاستکو اتو های تفالش (در آمریکای شمالی تفال بر اساس شکایت شرکت تفلون با نام تجاری تی-فال T-FAL عرضه میشه) رو حراج کرد و ما هم ازهمون خریدیم.
 به هرحال از من گفتن هرچیزی رو که فکرمیکنید به درد میخوره بیارید با خودتون. (الان کلی به یاد دیگچه سنگی یزدیمون افتادم که نیاوردیم L)    

هیچ نظری موجود نیست: